Olen törmännyt usein siihen, että paikkakuntakortteja voi kerätä monella eri tavalla! Tavallisin tuntuu olevan se, että kerätään joka paikkakunnalta vain se yksi kortti? Niinpä minultaki on kysytty, mikä paikkakunta minulta puuttuu?? Voi, vaikka minulla on kaappitolkulla kortteja, niin silti minulta voi joku paikkakunta puuttua. En edes tiedä, mitä niitä on.

Korostan, että minä kerään paikkakuntakortteja, en vain paikkakuntia. Juuri siinä on sen keräilyn ihanuus, sillä kokoelmani ei ole koskaan valmis, vaan se jatkuu loputtomiin. Kun jotain paikkakuntaa tulee 100 kpl niin se saa sen oman kansion, mihin on kiva laitella järjestykseen sen paikkakunnan kaikki kohteet. On kivoja kuvakulmia, eri vuosikymmeniä ja näkee kuinka aika on muuttunut. Samalla oppii tosi paljon kaikista paikoista.

Kun ensimmäisen kerran kävimme Kajaanissa, paikka tuntui niin tutulle, ihan kuin olisi ennenkin siellä käynyt, sillä kaikkien Kajaanikorttien avulla olin jo etukäteen siellä "piipahtanut".

Joten, minulle kannattaa aina laittaa mitä tahansa kotimaisia paikkakuntakortteja. Jos minulla on se jo, niin saan sen kyllä kiertoon. Jos se kortti on kulkenut ja minulla on kulkematon versio, vaihdan, sillä se kulkenut kortti on aina arvokkaampi, paitsi, jos posti on kuvapuolen pilanut.

Tänään on sadepäivä! Nyt kaikki korttien pariin!