* erittäin lievä ilmaisu!!!
Eilen sain ihanan kortin Turusta. Se oli jätetty käsinleimaukseen ja siinä olikin oikein loistelias leimaus erikoisleimalla, mutta kortti oli lajittelukoneessa pilattu
NELJÄssä kohtaa jälkiä. Meinasi itku päästä.
Olen lukemattomat kerrat valittanut Postin asiakaspalveluun ja vastaus on aina sama. He kyllä tietävät, että vika on heidän lajittelukoneissa ja ovat siitä pahoillaan. Siis pahoillaan??? Paskat!
Mitä jos minä naarmuttaisin jonkun autoa ja sanoisin, että joo, vika on kyllä minun autossa, mutta olen todella pahoillani!!! Olisiko sillä kuitattu???
Postista kertoivat, että heidän toimiaan valvoo Viestintävirasto. Laitoin viestiä heille. Aivan turhaan, sillä he valvovat vain, että noudatetaan postipalvelulakia.
"Postipalvelulain 19§:n mukaan mukaan postiyritys vastaa vahingosta, joka aiheutuu postin lähettäjälle tai vastaanottajalle lähetyksen viivästymisestä, katoamisesta tai vahingoittumisesta. Postiyritys kuitenkin vapautuu vastuusta, jos se näyttää vahingon aiheutuneen seikasta, jota postiyritys ei ole voinut välttää ja jonka seurauksia se ei ole voinut ehkäistä. Lain 20 §:n mukaan vahingoittuneesta tai kadonneesta lähetyksestä tulee korvata vahingon kärsineelle korvauksena vahingon määrä, kuitenkin enintään:
1) 50 euroa tavallisesta kirjelähetyksestä;
2) sovittu vakuutusarvo vakuutetusta lähetyksestä;
3) 340 euroa muusta kirjelähetyksestä;
4) 25 euroa kilolta postipaketista."
Seuraavaksi pitäisi ottaa yhteyttä Kuluttajavirastoon. Jotenkin tuntuu, että ihan kuin tässä taisteltaisiin tuulimyllyjä vastaan. Suoraan sanottuna vittuttaa
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.