Olen saanut paljon palautetta siitä, että olen laittanut kortteja ROSKIIN!!! Juu, ja laitan edelleenkin, mutta ehdot ovat seuraavat:

- kun kortti on tusinatavaraa, esim. ilmaisjakelun joulukortti, millä ei ole mitään keräilyarvoa.

- seuraavaksi tarkistan siitä postimerkin. Jos postimerkki on kelvollinen tai siinä ylipäätään on merkki, kortti säästyy.

- lisäksi, jos kortissa on erikoisleima tai muuten hyvä leima, kortti säästyy.

- kun kyseessä on joulukortti, tarkistan vielä onko siinä esim. Tubi-joulumerkki ja silloinkin kortti säästyy.

Siis, roskiin menee vain roskatavara, mikä ei oikeasti ilahduta ketään. Usein kortit saattavat olla risojakin ja sellaisillakaan ei ole keräilyarvoa.

Olen keräillyt kortteja n. 30vuotta, joten uskoisin, että minulle on jonkinlaista tuntumaa kertynyt Nauru

Toinen asia koskee paikkakuntakorttien keräilyä. Olen usein törmännyt sellaiseen, että se tarkoittaisi sitä, kuinka jokaiselta paikkakunnalta pitäisi olla vain YKSI kortti!? Itse asiassa en edes ymmärrä sellaista keräilyä. Vai kerääkä joku sillai? En tosin tiedä ketään. Minulla on siis tällä hetkellä reilut 11.000 paikkakuntakorttia ja tosi paljon on kuntia/kaupunkeja, joista on enemmän kuin 100 korttia ja sellaisilla on omat kansiot Hymy

Minulle voi laittaa lisää kysymyksiä ja vastaa mielelläni! Joko sähköpostilla tai tänne kommenttilootaan!

Mukavia hetkiä korttien parissa ja tehkää löytöjä!!! Kesäiset kirpparit kannattaa kiertää sillä silmällä.