Siis miten hurahdin kortteihin, niin se alkoi jo ajat sitten, vuonna 1979. Silloin olin muuttanut juuri pois kotoa ja kävin töissä. Vanhempani kiersivät kesäisin asuntovaunun kanssa pitkin maata. Minulle laittoivat kortteja sieltä sun täältä. Laitoin talteen ja kun niitä alkoi kertyä, hommasin kansion ja sinne muovitaskuja ja kortit niihin.

Niin se alkoi, ja nyt minulla on kotimaisia paikkakuntakortteja yli 8000kpl. Kaikki ovat aakkosissa. Aina kun jotain paikkakuntaa on kertynyt 100kpl, se on saanut oman kansion.
Sellaiseen omaan kansioon olen laittanut kortit paikan mukaan järjestykseen. Aloitan aina sellaisista monikuvakorteista, joissa on vaikkapa neljä pikkukuvaa. Sitten esim. kirkot, torikuvat, nähtävyydet jne. Kun niitä on paljon, niin sitten voin lajitella vielä pysty- ja vaakakortit erikseen. Valaistuksen, vuodenajan ja ajan mukaan. Tälläiset ovat aina jokaisen ihan itse keksittävä, mikä on paras konsti ja keino.

Kansioita on kamalasti ja niitä on kaapit täynnä, mutta en kyllä raaskisi luopua yhdestäkään. Tosin Lappi-korttikansion olen purkanut ja jakanut pois. Joku rajaus oli pakko tehdä.