J
otkut voivat ostaa, laittaa rahaa kortteihin. Minäkin teen sillai, välillä, mutta pääasiassa minä vaihtelen kortteja.

VAIHTELU käy lähes aina postin välityksellä. Minulla on aika paljon vaihtokavereita, joiden kanssa posti kulkee melko vilkkaasti. Melkeinpä joka päivä posti tuo kuorellisen kortteja jostain päin Suomea. Joskus jopa ulkomailta. Muutamien kanssa kirjoittelen siinä sivussa ja useimpia en ole koskaan nähnyt livenä.
Vaihtokavereita olen saanut pääasiassa Apollon jäsenluettelosta, mutta sitten niitä on kertynyt muutenkin. Suuri hyöty on siitä, kun on kaiken ikää harrastanut kirjeenvaihtoa.

OSTAA voi Keräilytapahtumista, kirpputoreilta ja netistä. Huutonet ja Systeeminet ovat oikein hyviä kauppapaikkoja, joissa voi myös itse myydä.

Paras tapa kortteja on SAADA. Näin on tapahtunut muutaman kerran, että joku vain antaa minulle kassillisen kortteja! Tätini toi minulle kerran muovikassillisen kortteja oli riemusta soikea. Tälläisen kassin purkaminen on uskomattoman mielenkiintoista. Mokoman kivan kassin saamisesta on jopa valmis vähän maksamaan:).